Połączenia telefoniczne w UE – taniej

colloseum-2914216_1920

Nowe, ujednolicone, maksymalne stawki za międzynarodowe rozmowy i SMS-y obowiązują już w Unii Europejskiej. Jednak połączenia do UE w sieci „w naszej Rodzinie” są od dawna o wiele tańsze niż stawki ustalone właśnie przez Unię. Warto więc przed wakacyjnymi wyjazdami wybrać się do placówki Kasy Stefczyka, by przenieść swój numer do telefonii „w naszej Rodzinie”.

Według najnowszych stawek obowiązujących w Unii osoby dzwoniące ze swojego kraju do innego państwa UE zapłacą maksymalnie 19 eurocentów za minutę połączenia i 6 eurocentów za wiadomość SMS, co oznacza odpowiednio 1 zł brutto i 31 gr brutto. Zdaniem Komisji Europejskiej takie rozwiązanie ma ujednolicić rynek cyfrowy w Unii. W czerwcu 2017 r. UE zniosła opłaty roamingowe. Następnie wprowadziła przepisy w sprawie opłat za połączenia międzynarodowe. Dzięki nim Bruksela może ustalać nowe maksymalne stawki za rozmowy międzynarodowe i wiadomości SMS w obrębie UE. Ma to obronić Europejczyków przez wysokimi rachunkami za połączenia telefoniczne wykonywane na terenie Unii. Operatorzy telekomunikacyjni w całej UE zostali zobowiązani do poinformowania konsumentów o nowych stawkach maksymalnych. W 28 krajach unijnych obowiązują one od 15 maja 2019 r. Potem wejdą w życie także w Norwegii, Islandii i Liechtensteinie.

Warto wiedzieć, że w sieci „w naszej Rodzinie” za połączenia do UE (i nie tylko) od dawna płaci się o wiele mniej – tylko 39 gr za minutę! Taka stawka obowiązuje w tzw. strefie „0”, która obejmuje następujące kraje: Austria, Belgia, Cypr, Czechy, Chiny, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Indie, Irlandia, Kanada, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rumunia, San Marino, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Stany Zjednoczone Ameryki Północnej, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Wietnam, Włochy.

Zbliżają się wakacje i czas podróżowania, również za granicę. Warto więc – z korzyścią dla naszego portfela – przenieść swój numer do sieci „w naszej Rodzinie”. To telefonia „na kartę”, tu nie trzeba podpisywać umowy na określony czas. Tu w każdej chwili – w zależności od aktualnych potrzeb – można zmienić pakiet usług, z których będziemy korzystać na preferencyjnych warunkach. Proste formalności związane z przeniesieniem numeru do sieci „w naszej Rodzinie” można załatwić podczas jednej wizyty w placówce Kasy Stefczyka (z wyjątkiem placówek partnerskich). Wystarczy przyjść z dowodem osobistym, wypełnić i podpisać wniosek o przeniesienie numeru, podając swoje dane (imię i nazwisko, PESEL, numer dokumentu – informacje te muszą być zgodne z tymi, które podałeś obecnemu operatorowi przy rejestracji numeru) i określić, w jakim terminie Twój numer ma zostać przeniesiony. Jeśli obecnie masz telefon na abonament, sprawdź, kiedy kończy się umowa (zwykle jest zawierana na 2 lata), aby uniknąć finansowych konsekwencji zerwania umowy przed czasem. W równie prosty sposób można w placówce Kasy kupić starter z nowym numerem telefonu i zarejestrować się.

Informacje o promocjach można uzyskać w placówkach Kasy Stefczyka, na naszej stronie internetowej oraz pod numerem infolinii 536 699 999 (koszt połączenia abonentów telefonii „w naszej Rodzinie” to 9 gr za minutę).

FOT. pixabay.com