Polskie Sieci Cyfrowe sp. z o.o (dalej „PSC”) informują, iż w dniu 10 listopada 2024 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo komunikacji elektronicznej (Dz.U. z 2024, poz. 1221), która wprowadza szereg korzystnych dla Ciebie rozwiązań, jesteśmy zobowiązani dostosować wszystkie łączące nas umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
Zawiadomienie o wskazanych niżej zmianach realizujemy zgodnie z ustawą z dnia 12 lipca 2024 r., nie wnoszą one zmian w opłatach i nie musisz nic podpisywać, aby dalej korzystać z naszych usług. W przypadku braku akceptacji powyższych zmian przysługuje Państwu prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Oświadczenie o wypowiedzeniu powinno zostać złożone do dnia 10 listopada 2024.
ZMIANY DOSTOSOWUJĄCE UMOWY DO NOWYCH PRZEPISÓW (zmiany w Regulaminie Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez PSC sp. z o.o. i cenniku)
- Ustawa modyfikuje przypadki, w jakich PSC może dokonać jednostronnej zmiany warunków Umowy oraz sposoby informowania o tych zmianach, gdy:
- konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w szczególności ze zmiany stawek podatku od towarów i usług;
- konieczność wprowadzenia zmian wynika z decyzji Prezesa UKE;
- wprowadzimy zmiany wyłącznie na Twoją korzyść np. obniżamy ceny usług lub dodajemy nową usługę;
- wprowadzimy zmiany o charakterze administracyjnym, które nie są dla Ciebie niekorzystne.
- W takich przypadkach PSC podaje do publicznej wiadomości przez publikację na stronie: wnaszejrodzinie.pl/aktualnosci/ treść proponowanych zmian Umowy, w tym określonych w Regulaminie lub Cenniku, z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie. Okres ten może być krótszy, jeżeli publikacja aktu prawnego, z którego wynika konieczność wprowadzenia zmian, następuje z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie lub okres taki wynika z decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
- Bezzwłocznie po publikacji na stronie internetowej treści proponowanych zmian Umowy, w tym określonych w Regulaminie lub Cenniku, PSC doręcza Abonentowi treść proponowanych zmian na trwałym nośniku.
- W przypadku braku akceptacji zmian Umowy, w tym określonych w Regulaminie lub Cenniku, Abonent może wypowiedzieć Umowę, w terminie nie krótszym niż do dnia wejścia tych zmian w życie.
Wypowiedzenie Umowy z winy PSC przez Abonenta będącego konsumentem
Ustawa wprowadza nowe uprawnienie dla Abonenta będącego konsumentem do wypowiedzenia Umowy z winy PSC w przypadku występowania znaczących, stałych lub częstych rozbieżności między rzeczywistym wykonaniem usług telekomunikacyjnych, z wyłączeniem usługi dostępu do internetu, a warunkami określonymi w Umowie. W związku z tym:
Abonent będący konsumentem po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej może, poza uprawnieniem do dochodzenia odszkodowania z nienależytego wykonania Umowy, wypowiedzieć Umowę z winy PSC bez zachowania okresu wypowiedzenia ze skutkiem natychmiastowym w przypadku występowania znaczących, stałych lub częstych, rozbieżności między rzeczywistym wykonaniem usług telekomunikacyjnych, z wyłączeniem usługi dostępu do internetu, a warunkami określonymi w Umowie.
Monitorowanie poziomu wykorzystania usług
Ustawa modyfikuje zasady stosowania narzędzi umożliwiających Abonentowi monitorowanie oraz kontrolowanie wykorzystania usług dostępu do internetu lub usług komunikacji interpersonalnej rozliczanych w oparciu o czas albo ilość wykorzystanych danych lub jednostek taryfikacyjnych oraz sposobów ich informowania o wykorzystaniu limitu zużycia takich usług. W związku z tym:
- PSC zapewnia Abonentowi narzędzie umożliwiające monitorowanie oraz kontrolowanie wykorzystania usług dostępu do internetu lub usług komunikacji interpersonalnej rozliczanych w oparciu o czas albo ilość wykorzystanych danych lub jednostek taryfikacyjnych, obejmujące dostęp do aktualnych informacji w tym zakresie. Informacje o poziomie wykorzystania tych usług można uzyskać korzystając z usługi Bieżące użycie.
- PSC powiadamia ww. Abonenta o:
- zbliżającym się osiągnięciu limitu zużycia ww. usługi– przed osiągnięciem tego limitu,
- całkowitym wykorzystaniu tego limitu – niezwłocznie po jego wykorzystaniu, w formie komunikatu przesyłanego na numer telefoniczny, dla którego była aktywna dana usługa.
Zasady zwrotu pozostałych na Koncie środków z Zasileń
Ustawa wprowadza uprawnienie dla Abonentów będących konsumentami do otrzymania zwrotu pozostałych na Koncie środków z Zasileń w przypadku wygaśnięcia ważności konta rozumianej jako utrata możliwości odbierania połączeń przychodzących w ramach umowy o świadczenie usług przedpłaconych oraz w przypadku zmiany dostawcy usługi komunikacji głosowej wraz z przeniesieniem numeru. W związku z tym:
- W przypadku rozwiązania Umowy, w tym z powodu wygaśnięcia ważności konta rozumianej jako utrata możliwości odbierania połączeń przychodzących oraz z powodu zmiany dostawcy usługi komunikacji głosowej wraz z przeniesieniem numeru do innego dostawcy, PSC zwraca Abonentowi na jego wniosek, pozostałe na Koncie środki z Zasileń, w wyjątkiem środków bonusowych lub promocyjnych przyznanych przez PSC.
- Abonent może złożyć wniosek o zwrot pozostałych na Koncie środków z Zasileń w terminie 6 miesięcy od rozwiązania Umowy.
- Abonent może wybrać jeden z poniższych sposobów zwrotu pozostałych na Koncie środków z Zasileń:
- przekazanie środków na Konto innego numeru w sieci w naszejRodzinie,
- przelew na podany we wniosku numer rachunku prowadzonego w Polsce.
- W przypadku wyboru przez Abonenta przekazania środków na Konto innego numeru w sieci w naszejRodzinie – zwrot środków nastąpi w postaci Zasilenia Konta,
- Wniosek o zwrot pozostałych na Koncie środków z Zasileń musi zawierać dane niezbędne do jego realizacji obejmujące:
- Dane rejestracyjne,
- numer telefonu, którego dotyczy wniosek,
- numer telefonu do kontaktu w sprawie zwrotu środków,
- wybrany sposób zwrotu środków,
- aktywny numer w sieci wnaszejrodzinie – w przypadku wyboru sposobu zwrotu wskazanego w ust. 3 a,
- numer rachunku oraz imię i nazwisko posiadacza rachunku – w przypadku wyboru sposobu zwrotu wskazanego w ust. 3b.
- Wniosek o zwrot pozostałych na Koncie środków z Zasileń można złożyć:
- pocztą elektroniczną na adres e-mail:biuro@polskiesiecicyfrowe.pl,
- dzwoniąc do Działu Obsługi Klienta pod numer 536 999 999 podając dane,
- Wniosek o zwrot pozostałych na Koncie środków z Zasileń zostanie rozpatrzony w ciągu 30 dni od dnia jego złożenia.
- W przypadku zwrotu środków przelewem na rachunek bankowy PSC może pobrać opłatę 20 zł za zwrot pozostałych na Koncie środków z Zasileń.
- W przypadku zwrotu środków w sposób wskazany w ust. 3a, PSC nie pobiera opłaty za zwrot środków.
Podstawowy wykaz wykonanych usług
Zgodnie z Ustawą podstawowy wykaz wykonanych usług jest doręczany nieodpłatnie. W związku z tym PSC nie będzie pobierał opłaty za ten wykaz i opłatę tę usuwa z wszystkich cenników.
Z wyrazami szacunku,
PSC