Biuro Obsługi Klienta służy pomocą

 

call center

O problemach, z jakimi użytkownicy telefonów dzwonią na infolinię, rozmawiamy z Eweliną Mikulską, pracownikiem Biura Obsługi Klienta sieci „w naszej Rodzinie”.

 

– Z jakimi sprawami najczęściej dzwonią do Pani abonenci telefonii „w naszej Rodzinie”? Co sprawia im największe problemy, co budzi najwięcej wątpliwości?
– Obecnie najwięcej klientów dzwoni w sprawie rejestracji numeru – w związku z wprowadzoną ustawą antyterrorystyczną powstał obowiązek zarejestrowania każdego numeru, w każdej sieci. Starszym ludziom problem sprawiają doładowania telefonu, bo mylą im się cyfry z telekodu, np. 9 z 6. Zdarzają się problemy z Internetem, bo niektórzy klienci nie mają odpowiednio skonfigurowanego telefonu. Inni z tego samego powodu nie mogą odbierać MMS-ów. Zawsze staramy się pomóc.

– Kolejno omówmy te tematy. Co zrobić, żeby zarejestrować swój numer telefonu?
– Trzeba udać się do placówki Kasy Stefczyka, nie może to być jednak placówka partnerska. Na miejscu można zarejestrować numer, trzeba jednak zabrać ze sobą dokument, poświadczający tożsamość (dowód osobisty). Jak rozróżnić placówkę od placówki partnerskiej? Po pierwsze wyraźnie jest to wskazane na szyldzie danej placówki, po drugie można wejść na stronę www.kasastefczyka.pl i w zakładce „placówki i bankomaty” wpisać nazwę wybranej miejscowości. W wykazie znajdujących się tam placówek jest zaznaczony ich rodzaj. Jeśli klient nie ma możliwości, by dokonać rejestracji osobiście w placówce, to może zadzwonić na naszą infolinię. Na podany adres e-mail lub na tradycyjny adres pocztowy wyślemy formularz rejestracyjny. Klient musi go wypełnić, odesłać do Biura Obsługi Klienta wraz z kserokopią dowodu osobistego i sprawa załatwiona.

– Druga sprawa, o której Pani mówiła, to problem z wbiciem do telefonu telekodu.
– Tu najprostszym rozwiązaniem jest poproszenie o pomoc kogoś, u kogo kupuje się doładowanie (w placówce Kasy czy w sklepie), żeby sprzedawca podyktował numer tego telekodu.

– Co zrobić, jeśli w naszym telefonie nie możemy korzystać z Internetu czy odbierać MMS-ów?
– Telefon musi być odpowiednio skonfigurowany. Jeżeli nie jest – należy wysłać SMS o treści INTERNET na numer 8090. Jeżeli problem dotyczy MMS-ów – należy wysłać na ten sam numer SMS o treści MMS. Wówczas powinna przyjść w odpowiedzi konfiguracja, którą należy zapisać – trzeba przycisnąć odpowiedni przycisk albo telefon poprosi o wprowadzenie czterech cyfr: 1234 i potwierdzenie. To nie powinno sprawić problemu. Jeśli jednak nie uda się samodzielnie skonfigurować telefonu, prosimy o telefon na infolinię – zgłosimy to do operatora, który wykona te czynności.

– Dlaczego zdarzają się problemy z doładowaniem telefonu?
– Nieraz klienci kupują kod doładowujący, mylnie podając nazwę swojej sieci. Zamiast „w naszej Rodzinie” mówią skrótowo „w rodzinie”, a to zupełnie inna sieć telefoniczna. Jednak wskutek takiej pomyłki sprzedawca wydaje niewłaściwe doładowanie, do innej sieci, które nie może zadziałać w telefonie naszych klientów. Dlatego trzeba zwracać uwagę, by kupować doładowanie sieci Plus, a najlepiej kupować je w placówce Kasy – wtedy unikniemy pomyłek.

– Gdzie jeszcze można znaleźć przydatne informacje? Czy tylko na infolinii?
– Zawsze warto zapoznać się ze stroną internetową www.wnaszejrodzinie.pl. Tam można znaleźć wszelkie potrzebne informacje, np. jak przenieść numer do sieci „w naszej Rodzinie” czy numery kodów sterujących, służących m.in. do aktywacji poczty głosowej, włączenia/wyłączenia roamingu, zasilenia konta czy sprawdzenia ważności konta. To bardzo pomocne informacje.

– Czyli – jeśli jest taka możliwość – warto najpierw zajrzeć na stronę www.wnaszejrodzinie.pl?
– Oczywiście, bo można na spokojnie, bez pośpiechu poczytać interesujące nas informacje i samemu znaleźć rozwiązanie problemu. Zawsze zapraszamy również do telefonicznego kontaktu z Biurem Obsługi Klienta.

– Dziękuję za rozmowę.

FOT. freeimage.com

 

Infolinia czynna jest w godz. 8.00–20.00 od poniedziałku do piątku.

Nr infolinii: 536 699 999 (koszt połączenia abonentów telefonii „w naszej Rodzinie” to 9 gr za minutę).